vrijdag 29 juni 2018

Onze Lieve Heer heeft een "Heilig hart" dat zeker op de juiste plaats zit.

Onze Lieve Heer heeft een Heilig hart dat zeker op de juiste plaats zit.In mijn vorige post was ik weer misschien iets te kritisch tog heb ik de juiste bedoelingen.De rijkdom van de wereld kan niet op tog wens ik sober te leven ook vind ik dat de mensheid de aarde genoeg bevolkt heeft.Liefde bedrijven juist voor het prettige ervan heb ik helemaal geen probleem mee.Jef bezos heeft een vermogen van meer dan 100miljard euro en zou daarmee rijker zijn dan de rijkste romeinse keizer ooit geweest is.De kerken van God zijn nog zoveel rijker.Nog nooit is het in mijn gedachten opgekomen echt vermogen door mijn zending te verwerven.Indien men de gelden van God en zelf het menselijke kapitaal goed verzorgt zou ik echt gelukkig zijn.Maar vandaag doen duizenden mensen aan liefdadigheid om bv kom op tegen kanker ze samellen dan een record bedrag van enkele miljoenen in en ik vind het dus mijn morele plicht om bij die rijke kerken te lobbyen zulkse bedragen gewoon te verdubbelen.Dit is echt mogelijk zonder dat de Bisschop van Rome zig pijn doet of een maagzweer krijgt.Het is misschien zo dat in de bijbel staat dat je op je geld hoort te kijken maar een veel hoger gebod is dat je van God houd zoals van jezelf het zeer belangrijke daarop volgende gebod is dat je ook van je naasten houd als vanjezelf.Je naasten is zeker een hongerig kind waarvoor op deze wereld zeker plaats is en met inspaning er genoeg is voor iedereen.Dus de duitse RKK en ook de duitse protestanse kerk hebben honderden miljarden terwijl de honger in de wereld oplossen ongeveer 40miljard euro kost.Dus kerken over de wereld die de belangrijkste geboden niet naleven.En dan vind ik met een klein beetje controle dat ik dus echt mijn stem moet verheffen.Iemand die onze Lieve Heer wilt helpen zorgt met een goed hart voor de minsten van de maatschappij met vallen en opstaan maar voor zijn hemel te verdienen.Priester of religieus word je om onze Lieve Heer te helpen.Ik blijf op de trommel slaan ik weet dat mijn stem wel telt.En als het nog even kan Belgiƫ een super resultaat op de wereldbeker voetbal voor de gezelligheid daar bid ik ook voor.De rode duivels veranderen we in de rode engelen als ze het echt goed doen.God maak het onmogelijke waar.Alles is mogelijk bij God dus nog een gebedje voor alle dokters uit de medische wereld.We mogen elkaar niet afvallen op moeilijke momenten.Het leven is mooi iedereen helpt iedereen amin amen alleluiah.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten