vrijdag 9 maart 2012

Bonussen bij AB-INBEV en de tewerkstelling van personen met een psychische handicap.

Bij AB-Inbev keert men voor een bedrag van +/- 1miljard euro aan bonussen uit aan het managment.

Ik wil dit bedrag graag eens omzetten in een equivalent van het activeren van personen met een psychische handicap op de werkvloer.

We geven deze mensen het minimumloon +/- 2000 euro globale loonkost daar moet het VAPH voor 40% subsidiëren zoals in de CAO afgesproken rest over 1200 euro.1000.000.000 : 1200 euro komt neer op 80.000 personen met een psychische handicap voor een jaar tewerkstelling.Zoveel zijn er niet die ook eventueel een jobke zouden kunnen doen denk ik.

Conclusie in België mag men niet ziek worden of je telt niet meer mee,je krijgt een uitkering onder de armoedegrens,maar tog genoeg om niet dadelijk op straat te komen.

Professor Bert Aertgeerts heeft me persoonlijk met een luide stem toegeroepen dat hij wilt dat ik gelukkig ben.Maar met zoveel onrechtvaardigheid zijn we daar weer een stap verder van af.

Tog ben ik gelukkig dat ik met de vakbondsafgevaardigde van het ACV(bij AB inbev) in de klas gezeten heb.Alex Vancauwenbergh was een klasgenoot in de vitaldecosterstraat in Leuven.Die aanslag op Danny Artoos van de leraar geschiedenis (zijn naam ontsnapt me even) daar waren wij niet mee akkoord.Nu nen aanslag van Artois op ons gezondheidsleven.Awel bedankt.

Ik zoek nog altijd ne sponsor op MYSPONSOR dat mag ook dus vanaf nu een manager van ABINBEV zijn die dus als mecenas voor de missie van onze lieven Heer optreed.http://www.deredactie.be/permalink/1.1242005

Den Alex Van Cauwenbergh wij zaten in het 1ste jaar middelbaar en Alex zijn hobby was Body-Building dat heb ik goed onthouden.Volhouden maatje.

1 opmerking: