vrijdag 2 januari 2009

Niet afgekeurd!Vrijgesteld van de militaire dienstplicht om medische redenen!

Die morgen was het nu eind 1986 of begin 1987 moest ik naar het C.R.S. Neder-Over-Heembeek voor de medische keuring voor de militaire dienstplicht.

's Morgens opgestaan en onmiddelijk gemerkt dat er problemen waren.Maar geen nood de dienstplicht riep.

Ik reed naar Neder -Over-Heembeek en kwam nog een collega tegen van de Taverne waar ik werkte.Wat heb jij uitgestoken:vroeg de collega,ik melde hem dat ik zo opgestaan was.

De keuring begon,urineonderzoek en dergelijke na een tijdje kwam de oogarts.Leg uw kin op het toestel en kijk vooruit:sprak de arts.Na een tijdje vroeg ik:"hoeveel is t" weetend dat een afwijking van boven -8 voor een afkeuring zou zorgen.T is -10 sprak de oogarts,hij herhaalde nog eens luider tegenover zijn collega's 't is -10.Kom maar mee en zet u voor dat bord,doe uw bril eens af en wat ziet ge.Niks antwoorde ik."Helemaal niks,"(de arts) Ja,dat licht (mezelf) (arts)en zet nu uwen bril ne keer op en wat ziet ge nu! Ah ja normaal zie ik alles maar ik heb een oogontsteking.(arts)kom maar mee ,ge gaat waarschijnlijk uwe legerdienst niet moeten doen,ik ga u doorsturen naar de bureau van de groote chef van de Doktors.

Nu kwam ik bij een oudere dokter (+/-55j) deze sprak na enig aarzelen,"zoud ge graag naar het leger willen komen.(mezelf)Als ik mag kiezen liever niet!'t is in orde!Onthoud het ge bent niet afgekeurd je bent vrijgesteld om medische redenen.(de dokter)

Ik moest dus officieel mijn legerdienst niet doen.

Als ge van den bureau van de groote chef van de doktors komt gaat het in het verder leven met dat amoreele zeker niet pakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten