maandag 19 januari 2009

Hoe zijn Jezus verhalen onstaan?

Zoals de meeste mensen wel weten leefde Jezus in een andere gedachten wereld.Hoe dan zo een verhaal van Jezus tot stand kwam wil ik graag een voorbeeld van geven.

Einde jaren negentig op oude jaars avond ongeveer tijdens het nieuwjaarsmoment,was ik bij vrienden.Een man nam een fles champange ongeopend en vertelde mij dat een derde persoon in deze fles water had gedaan.Men gaf de fles aan een persoon van 1.95 groot en 100kg zwaar.De man panikeerde licht met de melding "krijg het stopsel niet van de fles,ik krijg het stopsel niet van de fles" na enige momenten lukte het dan tog,en voila het wonder geschiede er vloeide champange.

Hierbij is de moraal van het verhaal dat men iemand die in God gelooft onderuit wil halen,maar dat dit wederom niet lukt.Jezus was psychologisch niet te stoppen.

Het merkwaardige bij de religieuzen en priesters is dat deze achter deze zogenaamde mysterieuze verhalen zelfs een filosofie hebben bijgedacht.

Wel mijnheer pastoor uw filosofie,kan je niet aan God gaan vertellen.Ofwel wist God het al.Ofwel zat je er met je filosofie naast.
Beste pastoor als je iets aan God niet kan vertellen,waarom val je er het evenbeeld van God dan mee lastig.

Veel van de verhalen van Jezus en mij lopen parralel.Welk verhaal dan? "Hij,gaat altijd verder"

Een verhaal met Jezus en mij loopt niet parralel.Jezus spraak dat hij na zijn dood terug ging komen.Wel als deze kwaade wereld denkt dat ik nog ga terug komen,zijn jullie er goed naast.

vriendelijke groeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten