zondag 24 februari 2019

De zon en wind als onuitputtelijke groene energie bron.

Met de klimaat marsen wil ik wel eens opschrijven welke gedachten er in mijn hoofd zitten.Kernenergie is passé niet betaalbaar en men heeft radioactieve afval voor eeuwen.Tog wil men hierover spreken een nieuwe kerncentrale opbouwen zal snel een prijskaartje krijgen van 10miljard euro.Ik heb een simulatie berekening bij liminus gedaan voor een verbruik van 4000kwh op jaarbasis.Voor het installeren van zonnepanelen.Ik kwam op een bedrag van tussen de 5500euro tot 6500 euro voor de installatie van 18 zonnepanelen met omvormer inbegrepen.Als men dus afspreekt om voor 2 miljoen huishouden in België zonnepanelen te plaatsen met een korting komt men op hetzelfde bedrag wat een kerncentrale kost.Dan is met mijn boerenverstand de oplossing waar men niet lang over hoeft natedenken.Dus met een gratis lening en als men 50% als particulier terugbetaalt aan een prijs van de huidige energieprijs gehalveerd wij betalen dus 900euro eletriciteit dus aan 450euro terugbetalen gedurende 7jaar en dit kan voor mij met een beetje steun voor arme mensen nog dynamiser kunnen we het aantal zonnepanelen op daken nog verdubbelen en dan spreken we al over meer daken dan er geschikt zijn.De hersenkronkel die dus sommige politici maken is ten bate van de electriciteits baronnen en niet ten dienste van de mensen.Wie aandelen in de elektriciteit heeft kan gerust over een nieuw investeringsplan denken zonder zig zelf pijn te doen.Politici dienen ten dienste te staan van de mensen niet omgekeerd.Iemand met een psychische handicap kan dit plannetje bedenken.Hoever in zijn denken kan zoeen gemiddelde intelectueel politicus en in zijn handelen ten dienste van de mensen gaan.Overigens was er zogeen project dat pas afgelopen is dat de europese bank  1000 miljard euro bijmaakte (ik kan er even niet opkomen) maar zoeen project om onmiddellijk de natuur en het klimaat te helpen zou welkom zijn.Overigens ik wil geen voorkeur behandeling.Maar op de KUL zijn ze zonnepanelen in folie aan het testen hier is ons dak zeker geschikt voor ik wil ook niet gediscrimineerd worden.Als men onze Lieve Heer geeft waar Hij recht op heeft dan is dit zeker dat ik mag meewerken om nieuwe zonnepanelen te testen.Als iedereen zijn steentje bijdracht en van goede wil is zijn er oplossingen om dynamische milieu doelstellingen te halen.Meewerken om de natuur en het milieu te redden is leuk.De natuur is te kostbaar om hier op een onetische manier mee omtegaan.Vervuiling door het opwekken van elektriciteit moet zo snel mogelijk de wereld uit.We kunnen de wereld redden en dat hoeft Onze Lieve Heer niet alleen te doen.Amin amen alleluiah.Iedereen helpt iedereen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten