dinsdag 19 februari 2019

Laat de zon in jou hart.De zon het licht van Onze Lieve Heer.

Ook al zit ik heel vaak binnen ik vind het gewoon leuk dat de zon schijnt.Tog zijn er weer heel veel mensen die ondankbaar zijn aan de mens die de zon laat schijnen.Hierdoor kreeg ik wat vocht rond de ogen deze morgen maar als ik mezelf bewust ben hoeveel geluk ik voor de echte mensen breng ben ik dolblij.Dat men mij weinig verantwoordelijkheid geeft heb ik helemaal niet zelf in de hand.Ik weet best dat ik voor de zwakkere in de maatschappij mijn best doe.Ook voor kinderen steek ik mijn handen uit ik zal nooit vergeten toen ik in 1994 met de scouts groep Sint-Michiels van keerbergen dat men nog nooit zo geen lekker eten gekregen had op kamp.Hij heeft haar als een kuiken maar in de keuken is het de chef this de "Stef".Ook was er een tweede litanie waarin beschreven werd dat de verschijdenheid waarmee ik gekookt had heel goed was.In 17 dagen kamp hebben we maar twee keer hetzelfde gegeten en dat was op de eerste dag en op de laatste dag spaghetti Bolognese zoals dit dan nog wel op voorhand afgesproken was.De zon miskennen en zeker de mensen die ze laten schijnen is niet opbouwend.Platte jaloezie daar komen we ook niet mee verder.Ik heb een telefoon nr van een Psychiater gekregen om mijn psycho-therapie verder te zetten na het stopzetten bij Dokter Depestele (wegens rust ouderdom) maar ik stel het goed en het besef dat zelfs de zon naar mij luistert ga ik hier zeker mijn tijd voor gebruiken en het rustig aan doen.Dat de pastoor zig verschuild achter Godsdienst vrijheid om onze Lieve Heer uittesluiten zegt genoeg over hem dit is geen Godsdienst.Van dienaars van God "officieêlle" mag men ook verwachten dat ze redelijk blijven.Nog een affrond dat de pastoor mij meegegeven heeft als ik werk zoek kan ik eens proberen in den bouw.Niets mooier dan een beroep in de bouw ik heb hier ook goede vrienden met een grote bouwonderneming.Maar vandaag als te getraumatiseerde geslachte lam van God zie ik een beroep als bouwvakker niet zitten en vind zulke opmerkingen beneden alle peil.Maar met zulk weer vandaag is Onze Lieve Heer en zijn zon de beste handlanger dat iemand in de bouw kan hebben.Dus gisteren ging men mij jennen met een bestelling van Carrefour drive als het onze lieve Heer plagen is om liefde vragen is kan ik volgen maar als het is om mensen met een beperking te pesten is begrijp ik dit niet.Als ik mezelf niet in de bloemen zet doet niemand het.IK zie heel graag bloemen hou heel veel van mezelf en even veel van anderen zeker van mevrouw U. die mij al 11jaar steunt een applausje mag zeker.Ik kan met de mensen van deze wereld door dezelfde deur het is een objectieve vasstelling de dieren houden nu een keer meer van onze Lieve Heer dan van anderen zig daarvoor afreageren op de dieren is dom en niet menselijk.Ik ga opnieuw naar buiten en de mensen die niet van de zon houden die gaan maar aan hun eigen werken want het licht van onze Lieve Heer is de bron van alle leven.Voor mensen die niet tegen de zon kunnen wegens ziekte daarvoor ga ik vandaag bidden en voor de mensen zoals mij met een heel licht huidpigment dat ze niet verbranden ook op vakantie niet amin amen alleluiah.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten