zaterdag 23 februari 2019

Voor mensen in een kwetsbare positie is het openbaar vervoer geen oplossing.

Jaren heb ik het openbaar vervoer gebruikt als vervoer middel.Ik ging zelfs dagen lang jaren aan een stuk met de bus meerijden omdat ik een gratis abonement van de lijn had.Dit had ik gekregen van het vlaams agenschap voor personen met een handicap.Ik heb het trouwens nu nog.(handicap=leeft in een andere gedachten wereld).Met de trein rijden is wel leuk en ik heb heel veel respect voor de treinbegeleiders tog was er regelmatig problemen van mensen zonder geldig vervoersbewijs en dergelijke.Vandaag rij ik in alle vrijheid met een benzine wagen die op benzine E10  rijd regelmatig laat ik de auto een dag staan maar gebruik de wagen tog om voor het gezin 2stuks (gezinnen) boodschappen in de ruime zin van het woord te doen.Ik sta 100% achter een klimaat verbetering ook al lijkt het kalf verdronken ik vind dat we samen wat aan het klimaat kunnen doen  tijd kopen om oplossingen te vinden is verstandig.Tegen het klimaat je mens fou zeggen slaat nergens op zelf als het klimaat met 2 graden opwarmt is het beter dit te kunnen uitstellen en iedereen draagt zijn steentje bij.Ik zou het zeer enggeestig vinden moest men de schuld van de opwarming zelfs voor een klein deel bij mij leggen.Volgens het ABVV  een vakbond waar ik lid van ben kost het oplossen van de honger in de wereld 40miljard euro de duitse RKK heeft een vermogen bijna geregistreerd van minimum 270miljard euro.Elkaar met de vinger wijzen heeft geen zin maar als de kerk al geen geld heeft voor een mindere klimaatafdruk van onze Lieve Heer en zijn famillie begrijp ik het niet.Bij ons thuis hebben we het huis zeer goed geisoleerd wat voor een halvering van het mazout verbruik heeft gezorgd we plukken hier financieel echt vruchten van .Tog is er geen geld om bv zonnepannelen een meer milieu vriendelijke auto ed te kopen.Ik vind dat dus die verantwoordelijkheid niet bij mij ligt maar bij personen die zelfs de knip op de portomonee houden voor het klimaat.Niet opbouwend.In de medische wereld heeft men verklaard dat ik financieel rijker ben dan Poetin.tog moet ik het rooien met +/- 1000euro in de maand.Dit is dus voor de toekomst van onze kinderen niet netjes.Overigens vind ik het milieubewuste een item waar iedere burger zelf mag over oordelen.De media slaat je met informatie rond de oren die dikwijls elkaar tegenspreekt.Zo lijkt een elektrische auto milieuvriendelijk de geruchten welke de vervuiling en onrecht aan kinderen is vind men ook in de media.Ook bij het ontginnen van aardgas is er meer milieuvervuiling dan bij het ontginnen van olie het is dus zeker koud en warm blazen tegelijk.Ik laat dus regelmatig de auto staan wat het beste is overigens in mijn dichte famillie hebben we 2autos voor 7 volwassen personen wat mij ook weer niet overdreven lijkt.Dus van mij mag men voor het klimaat eerst bij Onze Lieve Heer beginnen maar met valse beschuldigingen lossen we niets op.Als de mensen dienen gered te worden door het klimaat is het zeer verstandig hiervoor te bidden en constructief te handelen naar milieubewust zijn.Ik voel alweer de bui hangen en vrees bv met rekening rijden dat de armere hiervoor mag opdraaien en zij de eerste zullen zijn die de rekening mogen betalen.Wel beste politici als dit het geval is is het een zoveelste bewijs dat ze de boodschap van de jongeren niet begrepen hebben.Met het voetbal schandaal is het zoveelste bewijs dat dit een corrupte wereld is.Toegeven dat men fout is in de oorlog tussen goed en kwaad is een opbouwende deugd.Ik heb heel mijn leven aan de kant van het goede gestaan en mijn beloning komt eraan 50jaar in het leven van Onze Lieve Heer is zo voorbij en daarvoor heb ik op aarde geleeft.amin amen alleluiah

Geen opmerkingen:

Een reactie posten