zondag 19 juli 2015

Jezus,Hoofd van de Kerk.Stefan een volledige afspiegeling van Jezus.

De Here Jezus is het Hoofd van de Kerk,welke zijn lichaam is.(Ef.5;23)Deze leer moet een realiteit worden.Het is niet alleen iets om het te geloven,maar het moet ook door de Kerk worden geleefd.Om dit te kunnen laten gebeuren,is het noodzakelijk dat de Kerk bereid is om te horen wanneer de Here spreekt en niet alleen wanneer de Heer het initiatief neemt om de Kerk richting te geven.De Kerk moet ook zelf het initiatief nemen om de raad van de Heer te zoeken en te vragen om Zijn leiding.Ook raadpleging van de Heer is nodig in elke belangrijke kwestie met betrekking tot de verwezelijking van Gods Werk.

Dit is een stuk tekst dat ik opgezocht heb op het web.Het voorbeeld dus van de RKK is dus hoe het niet moet.Ergerlijk en dus ook als Christen verwerpelijk.De duivel heeft Jezus Kerk gestolen als dieven in de nacht.Maar een goed Christen moet dit dus wel degenlijk kunnen onderscheiden.Zo zijn er 14jarige zigeuner kinderen ,mensen in de marginaliteit die van de eerste maal weten als Stefan De Bruyne tot hun spreekt dat het de Heer is die tot hun spreekt.Voor mij is dit dan ook gewoon machtsmisbruik van de pastoor en zijn overste om God uitesluiten.Naar de Heer luistert de pastoor niet,wat zou een uitmuntende Kok een geestelijke voor interresants komen vertellen.
Natuurlijk is het zo niet en zijn dit gewoon geen geestelijke,maar inhaalerige vreken die niet met Jezus willen delen.Jezus mag in de bouw gaan werken.Tog leert ons het woord van God dat de tollenaars zondige vrouwen en mannen voor de pastoor het rijk Gods zullen betreden.

Zo is er de grap van de pastoor die bij Sint-Pieter aan de hemelpoort komt en die Sint -Pieter toestemming voor de toegang tot de hemel vraagt.Maar Sint-Pieter weigert.De pastoor klaimt dat hij heel zijn leven aan God geweid heeft.Tog antwoord Sint-Pieter dat bij de pastoor in de kerk een collectebus stond waar de pastoor nooit iets van aan Maria,Jezus of welke Heilige ook gegeven heeft.

Niet alleen zegt de psychiater dat als Stefan tegen hem spreekt dat het de Heer is.Ook officieus via het Vlabo is mijn verhaal teveel om toeval te zijn.

Ook in de bijbel is mijn verhaal volledig aanvaard een stukje uit de brief van Johannes aan de stad Filadelfia in Turkije.

"wie overwint,maak ik tot een zuil in de tempel van mijn God,een zuil die niet meer zal verdwijnen.
dan grif ik hem de naam van mijn God en de naam van de stad van mijn God,het nieuwe Jeruzalem dat uit de hemel vanuit mijn God neerdaalt,en mijn nieuwe naam.

Dus Jezus krijgt bij de wederkomst in het nieuwe Jeruzalem (Leuven=U-Leven) een nieuwe naam.Dat God gekozen heeft voor de naam Stefan voor zijn Profeet ligt helemaal in het verlengde dat de eerste Christelijk martelaar de Heilige Stefanus een volledige afspiegeling van Jezus was.

Maar dus de eerste persoon die mij plichtsbewust openbare erkening gaf was Mohammed Boudri die ik eeuwig dankbaar blijf.Tot later en groeten van de Heer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten